Obchodní podmínky
No jo, tohle je ten dokument, který skoro nikdo nečte. Pro případ, že se do něj z nějakého důvodu vrhnete, jsem ho pro vás přeložil z právničtiny do lidštiny. Černě tedy najdete právně závazné formulace a modře to, co znamenají pro normálního smrtelníka.
OBCHODNÍ PODMÍNKY
e-shopu Geekono.cz
Podnikatel Ing. Jan Mazák
se sídlem Ing. Jan Mazák, Koněvova 1229/98, 130 00 Praha 3
IČO: 01161636
DIČ: CZ7602180168
pro prodej zboží on-line na internetové adrese https://www.geekono.cz/
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) e-shopu Geekono.cz, se sídlem Ing. Jan Mazák, Koněvova 1229/98, 130 00 Praha 3, IČO: 01161636, DIČ: CZ7602180168 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.geekono.cz/ (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Tyhle podmínky se vztahují na případy, kdy u mě nakupujete.
1.2 Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Podmínky se nevztahují na případy, kdy u mě nakupujete jako podnikatel.
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
Pokud se dohodneme na něčem, co se od podmínek liší, platí to, na co jsme si potřásli packami.
1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Zatím si u mě mohou objednat jen člověci z České republiky, a proto není důvod bavit se jinak než česky.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Znění podmínek sice můžu měnit, ale společně se řídíme podle pravidel platných v době, kdy jsme si plácli.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
Pokud si u mě založíte uživatelský účet, můžete se do něj logovat a používat ho. :) Fakt! Můžete ale nakupovat i bez registrace.
2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Je na vás, abyste údaje k uživatelskému účtu udržovali aktuální. Umím toho sice hodně, ale nejsem telepat. Takže pokud jste se od posledního nákupu přestěhovali na Mars a zapomněli mi o tom dát vědět, budete na raketu s mým logem čekat marně.
2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
Pokud máte uživatelský účet, nechte si uživatelské jméno a heslo pro sebe. Však víte – hackeři a tak.
2.4 Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
Váš uživatelský účet slouží jen pro vaše nákupy. Pokud u mě bude chtít nakupovat i váš leguán, bude si muset založit svůj.
2.5 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
Pokud jste u mě fakt hodně dlouho nenakupovali, ani se nepřihlásili do svého účtu, můžu vám ho zrušit, ale pořád budu doufat, že tam někde jste. Naděje na Ztracený svět (Doylův, Crichton se na něj jen odkazuje!) umírá poslední.
2.6 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
E-shopové řešení, na kterém jedu, se může tu a tam aktualizovat, a i když to nikdo nechce, jednou za uherák může i hapat.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
Dělám maximum pro to, aby všechno na mém e-shopu bylo tip top, ale také mám právo dělat chyby. Ale víte co? Jsem tu pro vás, takže pokud to jen trochu půjde, zkusím vám vyhovět tak, abych já neprodělal kůži a vy jste byli spokojení.
3.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
Neschovávám před vámi žádné náklady, které s nákupem J nebo reklamací L budete mít. Pokud se rozhodnete si ode mě něčeho koupit hodně nebo si něco nechat vyrobit na zakázku, pořád platí bod 1.3, tj. že platí, na čem se dohodneme indivindy.
3.3 Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
Najdete tu i informace o poštovném a balném v rámci ČR. Pokud vám nabídnu dopravu zdarma např. za nákup od 999 Kč výše, vy nakoupíte za 1000 Kč, ale pak se rozhodnete mi zboží za 998 Kč vrátit, tak mi tu dopravu budete muset doplatit.
3.4 Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1 objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2 způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3 informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
Nejen já, ale ani vy nejsme telepati. Takže abyste mohli nakoupit, dáte si do nákupního košíku na shopu zboží, vyplníte dodací údaje a vyberete si způsob platby a já vám řeknu, kolik to bude stát.
3.5 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
Než objednávku odešlete, můžete si zkontrolovat údaje, které jste mi k ní poskytli. Radši to udělejte, fakt nejsem telepat! Objednávku odesíláte kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU“ a já vám hnedle dám vědět e-mailem, že o ní vím.
3.6 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
Můžu vám napsat nebo zavolat, abych se ujistil, že objednávku myslíte vážně (že např. těch sto triček, které si objednáváte, není překlep).
3.7 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
Obchod uzavíráme ve chvíli, kdy vám mailem potvrdím přijetí objednávky. Já svištím do skladu a vy se můžete začít těšit.
3.8 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
Obchod uzavíráme po internetech. Náklady na internetové připojení si hradíte sami (pokud nejste na WiFi zdarma), ale já si k nim neúčtuju nic navíc. Sice to považuju za samozřejmé, ale podle zákona vám to prý musím říct.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 670100-2202534237/6210, vedený u společnosti mBank S.A., organizační složka, Pernerova 691/42, 186 00 Praha 8 (dále jen „účet prodávajícího“);
- bezhotovostně platební kartou;
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek.
Platit za zboží mi můžete kartou, převodem z účtu nebo na dobírku.
4.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
Rád dělám věci po svém, ale někdy už kulatější kolo nevynaleznete. Věci, které si u mě objednáte, je třeba ještě zabalit a dostat k vám, a to taky něco stojí. Takže po vás můžu chtít i poštovné a balné.
4.3 Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
Nechci po vás žádnou zálohu jen proto, abych se začal vaší objednávkou vůbec zabývat.
4.4 V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
Pokud si vyberete platbu na dobírku, za zboží platíte při převzetí. Pokud chcete za zboží platit bezhotovostně, musíte platbu odeslat do 7 dnů, jinak by se mi mohli začít v dole hromadit nezaplacení horníci.
4.5 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Potřebuju mít podle čeho poznat, k jaké objednávce patří vaše platba. To něco je variabilní symbol, tak ho, prosím, při platbě převodem pečlivě vyplňte. Objednávku považuju za zaplacenou ve chvíli, kdy mi platba přistane na účtu.
4.6 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
Pokud mi vaše objednávka přijde obzvláště podivuhodná (a hlavně pokud mi ji nepotvrdíte, i když jsem vás o to požádal, viz bod 3.6), můžu po vás chtít zboží zaplatit ještě před jeho odesláním.
4.7 Není-li v případě konkrétní marketingové akce stanoveno jinak, případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
Rád dělám zákazníkům radost, ale slevy ze slev obvykle nedávám.
4.8 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
K nákupu vám samozřejmě vystavím doklad a pošlu vám ho mailem. Šetří to lesy, což my gekoni oceníme dvojnásob.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
Berete na vědomí, že nemůžete odstoupit od smlouvy, pokud jsem nějaké zboží dělal přímo pro vás, z hygienických důvodů ho nejde vracet (např. už jste rozbalili spodní prádlo a nemůžu vědět, jestli není nošené) nebo jste si ho mohli vykutáleně okopčit a pak mi ho chtít vrátit.
5.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího kono@geekono.cz.
Pokud to nevylučuje zákon, můžete do dvou týdnů od převzetí zboží odstoupit od smlouvy (pokud jsem vám objednávku posílal navíckrát, hodiny začínají tikat od převzetí poslední části). Můžete k tomu použít vzorový formulář. O odstoupení od smlouvy mi můžete dát vědět třeba na mou mailovou nebo fyzickou adresu. Daleko radši ale samozřejmě budu, pokud budete se svým nákupem spokojeni.
5.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Pokud se rozhodnete odstoupit od smlouvy, máte další dva týdny na to, abyste mi zboží vrátili. Zboží mi vracíte na vlastní náklady, a to i v případě, že ho vracíte z Marsu.
5.4 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Pokud se rozhodnete odstoupit od smlouvy, vrátím vám do dvou týdnů peníze buď způsobem, kterým jsem je od vás dostal, nebo takovým, který vám bude vyhovovat a dohodneme se na něm. Peníze vám můžu vrátit až poté, co mi vy vrátíte zboží nebo mi aspoň prokážete, že už jste mi ho poslali.
5.5 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Pokud jste na zboží napáchali nějakou škodu a mám nárok na její úhradu, můžu si škodu odečíst od peněz, které vám budu vracet.
5.6 V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
A víte co? Rozmyslet si to můžu i já! Právo odstoupit od smlouvy mám až do chvíle, než zboží převezmete. V tom případě vám vrátím peníze (pokud jste mi už zaplatili) na účet, který si stanovíte.
5.7 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
Pokud jste se zbožím dostali i dárek a rozhodli jste se odstoupit od smlouvy, můžu chtít dárek zpátky. No jo, další paragraf proti vykukům, ale to vy určitě nejste!
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Pokud jsme si dohodli nestandardní způsob dopravy (například raketovou želvu), riziko (nevybere zatáčku) a dodatečné náklady (listí s vysokým obsahem kerosinu) jdou za vámi.
6.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
Dělám pro vás první předposlední. Ale to poslední je na vás. Při dodání na místo, které jste si určili, jste povinni zboží převzít.
6.3 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Je třeba – kvůli vám – doručovat znovu (a znovu a znovu) nebo jinak (a jinak a jinak), než jsme si domluvili? Žádný problém; ale na vaše náklady.
6.4 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Při převzetí si balíček zkontrolujte. Zdá se vám, že balíček ohlodaly myšky nebo podupali sloníci? Upozorněte na to kurýra a zásilku nemusíte přebírat. Což nic nemění na vašich ostatních právech (reklamace, odstoupení od smlouvy atd.).
6.5 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
Kdybych měl náhodou naléhavou potřebu ještě nějak extrabuřtózně upravovat podmínky dopravy, sepíšu k tomu zvláštní lejstro.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
Naše práva a povinnosti ohledně vadného plnění se řídí příslušnými zákony. To byste určitě neřekli, že jo?
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Odpovídám vám za to, že dostáváte to, co jste si objednali, že se to hodí k tomu, co se s tím obvykle dělá nebo co jsem vám řekl, že se s tím dá dělat, že to je tak kvalitní, jak tvrdím, a odpovídá to zákonným požadavkům.
7.3 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
Všimli jste si nějaké vady až po půl roce? Dejte mi o tom vědět! Podle zákona se musím tvářit, že „to už bylo“.
7.4 Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
Standardní záruční doba jsou dva roky. Pokud má zboží stanovenou vyšší trvanlivost, odpovídám vám za to, že v té době bude použitelné tak, jak má být. Pokud zboží reklamujete oprávněně a nemůžete ho používat, záruka se o tu dobu prodlouží.
7.5 Ustanovení uvedená v čl. 4 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Pokud jste zboží koupili se slevou navázanou na konkrétní vadu, nemůžete tuhle vadu reklamovat. Reklamovat také nemůžete běžné opotřebení (typicky ztrátu kvality potisku triček po větším množství vyprání – i když věřím, že trvanlivostí mých triček budete příjemně překvapeni). Jo, a taky nemůžete reklamovat poškození, které jste způsobili sami.
7.6 Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166 občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.
Zboží reklamujete u mě nebo tam, kde vám poradím, pokud to máte blíž (všude to funguje stejně). Na začátku dostanete potvrzení o tom, co a kdy reklamujete a jak chcete reklamaci vyřídit, a na závěr i o tom, kdy a jak jsem ji vyřídil, jak a za jak dlouho (o to se vám prodlouží záruka). Pokud bych vaši reklamaci náhodou neuznal, musím vám říct, proč.
7.7 Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Ing. Jan Mazák, Koněvova 1229/98, 130 00 Praha 3, telefonicky na čísle +420732673886 či elektronickou poštou na adrese kono@geekono.cz.
Já nic, za to může ten nahoře!!!
7.8 Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Co se řekne, platí. Na případnou změnu řešení reklamace si musíme znovu plácnout. Leda že byste chtěli opravit něco, co je neopravitelné. Výjimka potvrzuje pravidlo, no ne?
7.9 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 2 obchodních podmínek, může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Když to nejde opravit, můžu vám to vyměnit, a to i jen u součásti zboží. Nebo můžete od smlouvy odstoupit, případně chtít slevu. To platí, i pokud se vada (potvora jedna!) vrací nebo jich je větší počet. Taktéž, když výměnu nebo opravu “nedám” já nebo vy.
7.10 Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
Máte právo na úhradu smysluplně vynaložených nákladů na reklamaci. Pokud ho neuplatníte nejpozději do měsíce od konce záruky, můžu vám na to říct, že máte smůlu.
7.11 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
Další detaily upravuje můj reklamační řád. Chjo, lejstra, lejstra, lejstra…
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
Zboží je vaše od chvíle, kdy mi za něj zaplatíte.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Podle zákona vám musím říct, jestli jsem ve vztahu k vám vázán nějakým kodexem chování. Ne, nejsem (ale hodlám se k vám chovat vstřícně a slušně).
8.3 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy kono@geekono.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
Případné stížnosti mi posílejte na e-mail výše. Z lesa se ozve stejně, jako zavoláte, tedy také mailem.
8.4 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Na výše uvedené adresy se můžete obrátit, pokud bychom se spolu dostali do sporu (ale věřím, že k tomu nedojde).
8.5 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Nedohodli jsme se? Toto je online způsob řešení spotřebitelských sporů.
8.6 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Tady máte další úřady, na které se můžete obrátit, pokud byste měli pocit, že něco dělám v rozporu se zákonem – např. že je něco v nepořádku s mou živností, že špatně zacházím s vašimi osobními údaji nebo že se k vám chovám nefér.
8.7 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
V případě, že na zemi spadne kometa a změní domluvené podmínky, můžu náklady hodit na vás. Ale víte co? Já to neudělám, protože vás mám rád. :*.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1 Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Můžu vám občas poslat mail nebo SMS o tom, co je u mě nového. Nebojte se, nebudu to přehánět a ve všem se řídím GDPR. Na věci související s ním mám i extra lejstro.
10.2 Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
A v tom samém lejstru řeším i to, jak skladuji sušenky, jinak též známé jako cookies.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1 Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
Můžu se na vás obracet mailem. Pokud si u mě objednáte něco co neexistuje – tedy fyzicky –, tak vám to také můžu hodit do mailu.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
Obchoduji s vámi podle českého práva, ale pokud si ode mě něco objednáváte z Marsu a marťanské zákony vám dávají ještě další výhody, musím je respektovat.
12.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Pokud by nějaká část podmínek neměla platit (třeba kvůli změně zákonů), vymyslím místo ní ustanovení co nejbližší původnímu smyslu. Zbytek podmínek v takovém případě dál platí beze změny.
12.3 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Kupní smlouvu digitálně archivuju, ale vy k ní nemáte přímý přístup. Budete ale ode mě mít potvrzení objednávky včetně podmínek, takže k ní vlastně budete mít přístup (tak si ten mail radši uložte!). No jo, další komunikační harakiri kvůli tomu, jak jsou napsané zákony.
12.4 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
Jestli jste četli pozorně, tak už víte, že pro vás mám i vzorový formulář odstoupení od smlouvy. Teď k tomu ještě dodávám, že je přílohou těchto podmínek. Tak – a teď to víte!
12.5 Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Ing. Jan Mazák, Koněvova 98, 130 00 Praha 3, adresa elektronické pošty kono@geekono.cz, telefon +420732673886.
Máte něco na srdci? Tady mě můžete konktaktovat.
V Praze dne 1. 11. 2022 Ing. Jan Mazák, Geekono.cz